събота, 29 януари 2011 г.

За-дъл-жи-тел-но актуална снимка



Следя обявите за работа за юристи вече от 3 години. И не спират да ме изненадват с изискванията си за снимка. Тези тук обаче съвсем ме ядосаха.

"При проявен интерес, моля, изпращайте подробна автобиография, придружена задължително с актуална снимка, мотивационно писмо и посочен референтен номер на обявата. Приложете описание или копие от дипломи за завършени езикови или компютърни курсове.

ЩЕ СЕ СВЪРЖЕМ САМО С ОДОБРЕНИТЕ КАНДИДАТИ, ОТГОВАРЯЩИ НА ИЗИСКВАНИЯТА И ПРЕДСТАВИЛИ ПОСОЧЕНИТЕ ДОКУМЕНТИ!"

Не ми е ясно кои от следните задължения са пряко свързани с външния вид на служителя: юридически консултации по правни въпроси; решаване на казуси; изготвяне на становища; подготовка и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; кореспонденция по електронна поща с клиенти на български и английски език...?

Дали съм ниска и дебела или висока и слаба е все тая при положение, че работата е изцяло зад бюро. Не съм крайна в позицията си и наистина смятам, че външният вид е водещ за някои професии, не само манекен, ами примерно сервитьор, продавач, дори секретар или нещо като мениджър връзка с клиенти. Обаче това да седиш в офиса и да отговаряш на запитвания, просто не ми се връзва с външен вид. Освен това така или иначе на самото интервю ще видиш ''грозния'' адвокат, който не те кефи да работи за теб, за какво да го унижаваш още от първата стъпка?

Ако аз съм работодател за такъв тип работа, бих дискриминирала хората за някакви много по-важни неща, примерно ¨да представи неопровержими доказателства, че не мирише, не яде лук в обедната почивка, слага правилно пълен член, не се облича селски. На интервю ще бъдат повикани само шортлистнатите кандидати, ДОКАЗАЛИ ГОРНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ."

1 коментар:

Анонимен каза...

..........не яде лук в обедната почивка, слага правилно пълен член, не се облича селсски.

Добре че повечето работодатели нямат твоите разбирания, че иначе никога нямаше да си намеря работа :)