неделя, 19 септември 2010 г.

Преглед на печата



Проект за ислямски културен център до мястото, където се намираше Световният търговски център; Свещеници горят Корана; Меркел: Свиквайте с джамиите; Скандал между Франция и ЕС за български и румънски роми; Ромите и Шенген; Талибани в Афганистан отвличат служители от избирателна секция по време на вота; Турция ще има нова конституция и евентуално таен ислямистки дневен ред, според подозренията на част от турците.

Докато днес набързо хвърлих око върху водещите теми из новинарските сайтове, нямаше как да не се замисля - расовата и религиозна толерантност, както и демокрацията, налагана в/от Европа и САЩ, балон ли е? И кога ще се спука? Хората наистина ли толкова мразят мюсюлманите и ромите? Защото аз наистина не разбирам. Веднъж един краен националист ми каза, че нямам право да говоря, защото разходките ми в София стигат едва до идеалния център, а за сблъсък на култури съм чувала само от новини и филми. Може би е прав. Но злобата в коментарите, която се излива под цитираните статии, ме плаши.

Плаши ме толкова, колкото ме учудва скандалният намек на Капитал за религията на Обама: "Ситуацията е деликатна по същата причина, по която е деликатна и темата за вероизповеданието на Барак Хюсеин Обама. Официално президентът се декларира за християнин." ...И то точно от Капитал.

Няма коментари: